Road trip: van Pretoria naar Kaapstad - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lotte Vogel - WaarBenJij.nu Road trip: van Pretoria naar Kaapstad - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lotte Vogel - WaarBenJij.nu

Road trip: van Pretoria naar Kaapstad

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo daar ben ik weer. Na een geweldige roadtrip van 10 dagen via de Garden route naar Kaapstad ben ik weer terug in Pretoria. Als het aan mij had gelegen, had ik nog wel even door willen gaan met reizen, maar helaas is daar geen tijd voor want maandag beginnen mijn colleges. Ook heel spannend natuurlijk! De afgelopen 10 dagen waren onbeschrijfelijk! Toch zal ik proberen per dag even een korte samenvatting te geven van wat we hebben gedaan (al is dat nog best lastig, want we hebben zooooveel meegemaakt).

Dag 1: Woensdagochtend vroeg gingen we, na behoorlijk wat overleg en geregel, dan eindelijk met zn 10en (4 Fransen, 3 Nederlanders, 2 Duitsers en 1 Mexicaan) in 2 auto’s op weg naar onze eerste tussenstop: Graaff Reinett. Tussendoor vonden vooral de Fransen het erg belangrijk om even uitgebreid te luchten. Helaas duurde de lunch, ondanks dat we het enige bezette tafeltje in het restaurant waren, wel heeeel erg lang en was het nog spannend of we wel op tijd in het hostel aan zouden komen. Dat kwamen we uiteindelijk ook niet, maar gelukkig waren ze in het hostel zo lief om even op ons te wachten en vervolgens was er ook nog eens een heel leuk restaurantje met echt Zuid-Afrikaans eten dat speciaal voor ons open bleef.

Dag 2: Omdat we ’s avonds laat waren aangekomen had ik geen idee waar ik eigenlijk terecht was gekomen, maar toen ik de volgende ochtend wakker werd bleken we in 2 geweldig mooie gekleurde huizen te zitten met een eigen privé tuin en zwembad (en dat voor 10 euro per nacht) en werd het ontbijt in onze tuin geserveerd! Heel luxe allemaal! Na een heerlijk ontbijt, vertrokken we nog meer naar het zuiden, namelijk naar het Addo Elephant National Park en daar ging ik voor het eerst op een echte safari!!! Iedereen was ontzettend enthousiast en we hadden verwacht dat we zodra we het park in zouden rijden we overal olifanten, leeuwen en zebra’s zouden zien, maar dat viel behooooorlijk tegen!!! Het eerste halfuur zagen we namelijk helemaal niets!! Maar net op het moment toen iedereen er niet meer in geloofde zagen we onze eerste olifant en al gauw volgende er meer en voordat we het wisten werden onze twee auto’s omringt door olifanten. Heel bijzonder!! Na de safari reden we door naar het surfers paradijs van Zuid Afrika: Jeffreys Bay. Ons hostel was op het strand en er hing een relaxt sfeertje. Toen we aankwamen was iedereen in het hostel al behoorlijk in de partystemming en ook wij zijn daar natuurlijk vrolijk in mee gegaan!

Dag 3: De volgende dag was iedereen een beetje brak en hebben we vooral lekker gewinkeld en op het strand gelegen. ’S Middags heb ik les gehad in golfsurfen van 1 van de jongens uit onze groep en het ging eigenlijk best heel goed!! Dat ga ik zeker nog vaker doen hier in Zuid-Afrika! Aan het einde van de dag zijn we doorgereden naar Knysna (een ander bekend plekje aan de Garden Route).

Dag 4: In Knysna hebben we een rots wandeling gemaakt en kwamen we op een mooi verlaatte strandje waar we lekker een beetje hebben gezwommen. Verder hebben we lekker gegeten bij het water front en aan het einde van de dag zijn we doorgereden naar Mosselbay en daar sliepen we wel in een heel bijzonder hostel, namelijk in een oude blauwe trein midden op het strand. Daar hebben we 1 van onze allerleukste avonden gehad. Er was namelijk een karaoke bar in de trein en 1 van de jongens uit onze groep heeft daar ook nog opgetreden. Heel leuk! En als toppunt van de avond hebben we aan het einde met iedereen barbie girl gedaan!

Dag 5: Op dag 5 zijn we doorgereden naar Ganzbai. Het enige wat je in dit plekje kunt doen is shark diven en ondanks dat ik het eigenlijk verschrikkelijk eng vond, ben ik toch overgehaald om mee te gaan. We gingen met een boot de zee op en daar moesten we om en om in groepjes van 5 de kooi in. Het was ontzettend eng, maar toch blij dat ik het gedaan heb! Na het shark diven zijn we doorgereden naar de eindbestemming van onze trip: Kaapstad!

Dag 6, 7, 8, 9, 10: In Kaapstad sliepen we in 1 van de top 20 party hostels in de wereld en ja dat was aan het geluid wel te merken. Gelukkig had ik oordopjes en was ik elke avond zooo moe dat ik als een blok in slaap viel. In Kaapstad hebben we van alles gedaan. We zijn naar Kaap de Goede Hoop geweest en ik heb pinguïns gezien. We zijn naar Robbeneiland geweest, met een kabelbaan de Tafelberg op, naar het strand en we hebben een wijntour gedaan. Vooral dat laatste was erg leuk! De wijntour begon al om 9 uur ’s ochtends en we kwamen pas om 5 uur weer terug in het hostel, dus je kunt je vast voorstellen dat het erggggg gezellig was haha! Maar natuurlijk ook heel leerzaam, want ik weet nu precies welke wijn ik bij wat moet eten en of het een jonge of oude wijn is.

Na een super trip was het helaas weer tijd om terug te gaan naar Tuksdorp. Ik heb iedereen voor mijn gevoel de afgelopen 10 dagen al goed leren kennen. Het gekke is dat voordat je weg gaat iedereen eigenlijk nog een soort van vreemde voor je is, maar aan het einde van de reis leken we net één grote familie. Morgen is het helaas tijd voor het gewone leven en moet ik gewoon naar college, maar deze reis was een reis om nooit te vergeten!!!!

  • 02 Februari 2014 - 13:23

    Ellen:

    Wauw Lotte wat een gaaf verslag van je afgelopen 10 dagen! Goed idee om met zo'n reis te beginnen en iedereen goed te leren kennen. Succes morgen met je colleges en hopelijk blijf je genoeg tijd hebben om zo nu en dan wat te reizen zodat je weer zulke leuke verhalen met ons kunt delen. X Ellen

  • 02 Februari 2014 - 13:49

    Margreet:

    Hoi Lotte,
    Wat leuk om weer even wat van je te lezen. Nog maar net in Zuid-Afrika en al zoveel leuks, moois gezien en meegemaakt. Wat stoer dat je dat sharkdiven gedaan hebt. Aan alle foto's te zien heb jij het helemaal geweldig. Voor nu succes met je colleges. Liefs XXX, Margreet

  • 02 Februari 2014 - 18:53

    Rianne:

    Hi Lotte,
    Heerlijk om zo vanaf de bank mee te kunnen genieten van jouw avonturen in het prachtige Zuid-Afrika! Volgens mij is je road trip geweldig geweest! Stiekem ben ik wel een btje jaloers, ZA staat nog op mijn verlanglijstje en na jouw foto's gezien te hebben moet ik maar snel gaan boeken denk ik ;-)
    Heel veel plezier nog daar! En tussen de colleges door vooral heeeeel veel genieten van de prachtige omgeving (en de lekkere Sud Afrikaanse wijntjes ;-) xxx Rianne

  • 02 Februari 2014 - 19:28

    Moniek:

    Hoi Lotte
    Leuk jouw verhalen te lezen en natuurlijk om je mooie bruine gezicht te zien op skype.
    Het gaat jou heel goed daar zo te lezen en te zien.
    Geniet ze ! groetjes van ons.

  • 03 Februari 2014 - 10:55

    Jeanet:

    Hoi Lotte

    Leuk om je reisverslag te lezen, lijkt me geweldig om zo'n trip te maken. Leuke foto's en ik moet je zeggen dat ZA je goed doet, je ziet er tenminste goed uit. De foto's ook van je gezien, ziet er allemaal heel gezellig uit volgens mij een heel leuke en gezellige groep. En ja.....nu weer aan de slag maar dat gaat denk ik ook wel lukken. Groetjes en een knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 4349

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 10 Juli 2014

Studeren in Zuid-Afrika

Landen bezocht: